Dit was in eerste instantie niet mijn plan, wilde gewoon zo een ding om wat lol te hebben maar vaak loopt het uiteindelijk toch uit op eindeloos opvoeren en sneller maken / verbeteren van dingen wat ik heb dus het zat er ooit toch wel aan te komen.
Maar na aankoop een aantal keer kunnen varen met de jetski tot dat ik hem op de kant liet draaien en wat rauw vond klinken,( krukas lagers die eraan zaten te komen) en door een stomme fout met waterkoeling via de tuinslang en het water te laten lopen toen de motor zelf uit was haalde ik de cilinder kop eraf met de verbazing dat er een stuk van de zuiger afgeslagen was

De jetski trok nog steeds flink en was een beste klus om erop te blijven staan, met dit in mn achterhoofd zal het heel wat worden waarschijnlijk als de ombouw klaar is want mijn ervaring is van een jetski die maar op 1 cilinder heeft gelopen haha.
(ja ik had een compressie meter moeten gebruiken maar het rubbertje waarin het pijpje zit , ja een oud type meter, dat was vergaan dus had hem op de gok gekocht maar voor niet al teveel geld gelukkig)
Ik werkte voorheen in edam in een crossmotor / scooter zaak als monteur en naast ons zat een revisie bedrijf die cilinders boort, koppen vlakt etc.
Ik kwam met de cilinder langs met de vraag wat kost dit om te boren, en zelfs na de korting die ik kreeg lag dit met 2 nieuwe zuigers rond de 300 euro en dat werd me even te gek toen dat ik op internet keek en met name in USA.
Daar koop je een longblock 701 voor 300 dollar.....
Toen dacht ik bekijk het maar, ik schaf van alles in USA aan en laat het wel hier heen verschepen, dus ben aan het kopen geslagen en moet nu een kleine pallet lading hier nog heen zien te krijgen aan materiaal wat op te moment geregeld word.
Toen ik dacht hij ligt nu toch uit elkaar, kan ik er beter helemaal voor gaan en gelijk wat modificaties aan de hull aan het doen zoals inkorten , footholds verkorte stuurstang van aluminium maken of carbon.
Eigenlijk wil ik alle onderdelen van carbon fiber maken en de hull ook een mall van trekken maar dat is de volgende stap.
Heb hier wat foto's voor de geïnteresseerden.

oude carb in ultrasoon bad was helemaal smerig

de zogenaamde hoge druk kop , bleek een "afvoer" kop te zijn van wat dus ook inhoud minder vermogen had ik me laten vertellen op xh2o forum

kapot ? haha

Midshaft die naar ze grootje was.

aanschouw

De-Turfen zoals ze in usa zeggen, wat een @#@#% klus was dat.

Er bleek ook een breuk te zitten in het dek onder het turf , aangezien er schuim in zit wat uiteindelijk vocht opneemt door de open celstructuur moest deze eruit want was nat en onnodig zwaar.

Chinpad eraf en deze had ook wat te vertellen, dat er al wat reparaties stiekem aan waren verricht

gelukkig had ik nog een lading topcoat staan van een klus die ik ooit heb aangenomen , komt wel van pas dus.

hull van binnen helemaal schoon gemaakt, ontvet en geschuurd, daarna klaar voor een matje voor wat extra versteviging.

onderkant zat ok wel wat gebruikers schade aan, maar ja het apparaat stamt uit 1995 o.i.d. dus was te verwachten.

pomp behuizing zag er nog best oke uit, schroef heeft wel wat kleine hapjes, weet eigenlijk niet wat voor impeller het is of het standaard si maar deze word voor een skat 9/15 vervangen welk de beste is voor freestyle heb ik me laten vertellen door wat members op dat forum

Begonnen met glasvezel plamuur aan te brengen om de schade plekjes op te vullen waardoor die vocht op kon nemen.

aardig wat krasjes etc.

toen begon de pret om het foam eruit te krijgen, wat echt een @#@#%#$% klus was haha.

vorm getekend wat ik dacht dat wel aardig zou staan, die ondertussen weer aangepast is . daarna et de laser uitgesneden zodat ik een nette mal had.

De zaag er maar in, op de 1 of andere manier zet ik uiteindelijk bijna in alles de zaag wat ik heb , haha , auto ,boot,brommer,motor,jetski

foam eruit halen wat echt een ramp was

Maar na wat dagen af en toe even er aan te frutten was het uiteindelijk gelukt

Tijd om in te korten

en hergebruiken van de oude stukken om veel werk te voorkomen.

rideplate erop zodat ik de gaten kon gebruiken en dat het overeen komt, toen begonnen met opvullen en lamineren.

begonnen om de achterkant weer te repareren waar nu het gapende gat zat

dunne geweven vezelmat erop.

En het is weer kogelvrij zowat , met een hamer op geslagen maar dat zit wel goed.

drain in de motor ruimte aangebracht, kleintje maar prima om te laten leeglopen als die op de aanhanger ligt o.i.d.

pakking voor de uitlaat gesneden.

drain aan de achter kant.

drain aan de binnenkant , achter, met een papje van glasvezel en polyester hards helemal ingegoten mocht er wat stuk gaan dat hij niet gelijk binnenin lek is.

tussendoor een klein aanhangertje gekocht, een schuif/klap systeem op gemaakt zodat ik hem aan elke waterkant erin kan laten glijden of eruit natuurlijk, en laten verzinken zodat dit weer een leven lang mee gaat zonder veel onderhoud.

Na een extra pijpje erin te hebben gemaakt voor de Trim kabel was het tijd om weer opnieuw schuim aan te brengen.

De platen zijn om het in model te houden, zoals je ziet is het model iets anders geworden qua achterkant en zijkant als ik met de mal had gemaakt.

Ik kwam later in contact met en Nederlander op het forum in USA, deze zei ik heb nog een superjet RN hull voor je , wel gehavend maar kan ng wat mee gedaan worden.
Dus als je interesse hebt, je mag hem zo meenemen, dus ben ik uit interesse eve wezen kijken, was niet om de hoek klein uurtje rijden maar toch terug gereden met dit Wrak wat uiteindelijk weer wat moet worden

begonnen met maken van footholds

alles aan t strak maken voordat de laag vezel en hars erop komt

En tot zover ben ik in 1.5 maand gekomen naast mn gewone werk en feesten etc haha.
Toen in half December een huis/bedrijfspand gekocht en is deze hobby helaas even tot een pauze gebracht van korte tijd hopelijk
Maar aangezien het huis al best wat heeft gekost, en de inrichting en materialen voor verbouwing was het of het 1 of het ander.
Komt meer, maak je niet druk alleen zal dt jaar denk ik pas ergens in t einde weer worden als het meezt